Język polski z panią I. Rybarczyk
COSPLAY NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
Projekt ósmoklasistów "Lekturowy zawrót głowy" ruszył pełną parą! W listopadzie uczniowie omawiali kolejną lekturę - "Dziady, część 2" Adama Mickiewicza. Tym razem podsumowanie lektury było wyjątkowe. Zastosowaliśmy na lekcji cosplay. Patrycja, Jakub, Jasiu i Hubert wcielili się w bohaterów literackich, czyli w duchy, które w dramacie pojawiały się podczas obrzędu dziadów.
RYBA, KTÓRA POŁĄCZYŁA LIGIĘ I MARKA WINICJUSZA
Uczniowie klasy VIII zakończyli omawianie "Quo vadis". Po ustaleniu wydarzeń z lektury, opisaniu bohaterów przyszedł czas na podsumowanie. Tym razem uczniowie wyszyli symbol chrześcijan - rybę!
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA W domach trwają już przygotowania do wyjątkowych Świat Bożego Narodzenia, a uczniowie klas: VII i VIII zakończyli właśnie omawianie lektury opisującej historię Ebenezera Scrooge'a. Ów starzec nie czekał na święta, nie udzielała mu się radosna atmosfera z okazji narodzin Jezusa... aż do odwiedzin trzech duchów....Podczas lekcji podsumowującej lekturę uczniowie przedstawili swoje wizje dotyczące wyglądu duchów. Oto rezultaty...
„Dziady część II” "Są dziwy w niebie i na ziemi, o których ani śniło się waszym filozofom"☺️Pod takim hasłem odbyła się lekcja języka polskiego podsumowująca lekturę "Dziady część II". Najpierw uczniowie klasy VII i VIII dokonali opisu bohaterów utworu Adama Mickiewicza, przypomnieli przestrogi poszczególnych duchów, a następnie wspólne ustalenia połączyli z własną kreatywnością... I tak oto powstały figurki duchów wywoływanych przez Guślarza podczas obrzędu dziadów.
Sieciakowe lekcje - "Witajcie w świecie Sieciaków"
Zajęcia z panią Katarzyną Szyc
"Walka o bezpieczny Internet nadal trwa!" Co warto wiedzieć o zasadach bezpiecznego, umiejętnego korzystania z Sieci? Jakie czyhają zagrożenia w cyberświecie, jak ich unikać i jak sobie z nimi radzić?
Wskazówki, rady, kompendium wiedzy, online quizy, gry edukacyjne oraz atrakcyjni bohaterowie projektu edukacyjnego wyzwalają w uczniach skupienie uwagi na przekazywanych informacjach ale także trafne, osobiste refleksje.
Zajęcia z pedagogiem panią M. Małecką
„Wspomaganie rozwoju Dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny, a dokładniej Metoda Integracji Odruchów dr Sally Goddard z INPP.
W roku szkolnym 2022/2023 najmłodsi uczniowie rozpoczęli udział w rocznym programie ruchowych ćwiczeń integrujących. Program terapeutyczny opiera się na powtarzaniu naturalnych, prawidłowych wzorców ruchowych, jakie wykonuje dziecko w pierwszym roku życia i stanowi podstawę do działania i rozwoju wszystkich wyższych umiejętności zmysłów, jak percepcja wzrokowa i słuchowa, pamięć, uczenie się i zapamiętywanie.
Ćwiczenia dostosowane są do grupy (program szkolny) przez terapeutę i modyfikowane po ok. 4-6 tygodniach. Program terapeutyczny trwa ok. 10 miesięcy.
U wielu dzieci z trudnościami w uczeniu się obserwujemy opóźnienie neurorozwojowe związane z obecnością niezintegrowanych odruchów pierwotnych, które negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny, a powinny zostać wyhamowane do pierwszego roku życia. W ich miejsce powinny się pojawić odruchy posturalne, które z kolei towarzyszą nam do późnej starości.
Szkolny Program Interwencyjny ma na celu usprawnianie równowagi, koordynacji i umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się, jest również doskonałą okazją do zabawy. Uczniowie poznają wesołego aligatora, sprawdzają jak porusza się wiatrak, dlaczego pełza gąsienica, a także jak zachowuje się ciekawska ośmiornica.
Edukacyjny projekt "Emocja"
Zajęcia z logopedą panią M. Fąka
Program profilaktyczny "Oddycham nosem przez cały rok"