Praktycznie i zdrowo

W minionym tygodniu najstarsi uczniowie naszej kornelówki uczestniczyli w zajęciach terenowych z przedmiotu przysposobienie do pracy na obszarze Nadleśnictwa Krucz w Leśnictwie Gniewomierz. Pan leśniczy Maciej Strawa opowiadał o swojej pracy, a później były zajęcia praktyczne: pomiar stosu drewna, cechowanie drewna, rozpoznawanie gatunków drzew oraz sadzenie drzewek jednorocznej sosny. Była również chwila relaksu podczas, której przytulaliśmy się do drzew smażyliśmy kiełbaski na ognisku przygotowanym przez pana podleśniczego Macieja Graja. Dziękujemy bardzo za tą lekcję dzięki której mogliśmy poznać specyfikę pracy leśnika i przekonać się, że obcowanie z przyrodą hartuje ciało i wpływa na pogodę ducha. Dziękujemy również Nadleśniczemu Nadleśnictwa Krucz Panu Stanisławowi Zalewskiemu za umożliwienie przeprowadzenia zajęć.

BĘDZIE PIĘKNY LAS

05 kwietnia 2024 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji sadzenia lasu, która zorganizowana została przy współpracy z Nadleśnictwo Sarbia, Lasy Państwowe. Młodzież sadziła drzewa na terenie Leśnictwa Gębice. Akcją kierowali leśnicy: pan Marcin Filoda oraz pan Grzegorz Wolniewicz. Przed rozpoczęciem pracy panowie leśnicy wyjaśnili młodzieży, jak należy prawidłowo wyznaczać odległości pomiędzy młodymi drzewkami oraz zdradzili tajniki skutecznego sadzenia. Po szkoleniu uczniowie zabrali się do wykonania zadania. Piękna, słoneczna pogoda dodała nam skrzydeł, a na twarzach gościł malowniczy uśmiech.
Było też ognisko, były kiełbaski,… było jak zawsze miło i wesoło.
Dziękujemy panu Marcinowi Filodzie Leśniczemu Leśnictwa Gębice za ufundowanie kiełbasek i bułek na ognisko.
Z przyjemnością wrócimy tutaj po latach, żeby zobaczyć jak urosły posadzone przez nas drzewa.

Język polski z panią I. Rybarczyk 

SŁODKIE PODSUMOWANIE Z "BALLADYNĄ" W TLE
Egzamin ósmoklasisty zbliża się wielkimi krokami, zatem uczniowie klasy VIII przypominają sobie omówione lektury obowiązkowe. Tym razem przyszedł czas na "Balladynę". Młodzież obejrzała przedstawienie teatralne, następnie omówiła świat przedstawiony i scharakteryzowała główne bohaterki. Zostały nawet sformułowane oskarżenia przeciwko Balladynie. Punktem kulminacyjnym powtórki okazała się malina, gdyż uczniowie wykonali z tym owocem desery i upiekli babeczki. Podczas tej słodkiej powtórki ósmoklasiści stwierdzili, że niestraszna im "Balladyna" na egzaminie!

COSPLAY NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO
Projekt ósmoklasistów "Lekturowy zawrót głowy" ruszył pełną parą! W listopadzie uczniowie omawiali kolejną lekturę - "Dziady, część 2" Adama Mickiewicza. Tym razem podsumowanie lektury było wyjątkowe. Zastosowaliśmy na lekcji cosplay. Patrycja, Jakub, Jasiu i Hubert wcielili się w bohaterów literackich, czyli w duchy, które w dramacie pojawiały się podczas obrzędu dziadów.

RYBA, KTÓRA POŁĄCZYŁA LIGIĘ I MARKA WINICJUSZA
Uczniowie klasy VIII zakończyli omawianie "Quo vadis". Po ustaleniu wydarzeń z lektury, opisaniu bohaterów przyszedł czas na podsumowanie. Tym razem uczniowie wyszyli symbol chrześcijan - rybę!

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA W domach trwają już przygotowania do wyjątkowych Świat Bożego Narodzenia, a uczniowie klas: VII i VIII zakończyli właśnie omawianie lektury opisującej historię Ebenezera Scrooge'a. Ów starzec nie czekał na święta, nie udzielała mu się radosna atmosfera z okazji narodzin Jezusa... aż do odwiedzin trzech duchów....Podczas lekcji podsumowującej lekturę uczniowie przedstawili swoje wizje dotyczące wyglądu duchów. Oto rezultaty...

 „Dziady część II” "Są dziwy w niebie i na ziemi, o których ani śniło się waszym filozofom"☺️Pod takim hasłem odbyła się lekcja języka polskiego podsumowująca lekturę "Dziady część II". Najpierw uczniowie klasy VII i VIII dokonali opisu bohaterów utworu Adama Mickiewicza, przypomnieli przestrogi poszczególnych duchów, a następnie wspólne ustalenia połączyli z własną kreatywnością... I tak oto powstały figurki duchów wywoływanych przez Guślarza podczas obrzędu dziadów.

 

Sieciakowe lekcje - "Witajcie w świecie Sieciaków"

Zajęcia z panią Katarzyną Szyc

"Walka o bezpieczny Internet nadal trwa!" Co warto wiedzieć o zasadach bezpiecznego, umiejętnego korzystania z Sieci? Jakie czyhają zagrożenia w cyberświecie, jak ich unikać i jak sobie z nimi radzić?

Wskazówki, rady, kompendium wiedzy, online quizy, gry edukacyjne oraz atrakcyjni bohaterowie projektu edukacyjnego wyzwalają w uczniach skupienie uwagi na przekazywanych informacjach ale także trafne, osobiste refleksje.

Zajęcia z pedagogiem panią M. Małecką 

„Wspomaganie rozwoju Dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny, a dokładniej Metoda Integracji Odruchów dr Sally Goddard z INPP.
W roku szkolnym 2022/2023 najmłodsi uczniowie rozpoczęli udział w rocznym programie ruchowych ćwiczeń integrujących. Program terapeutyczny opiera się na powtarzaniu naturalnych, prawidłowych wzorców ruchowych, jakie wykonuje dziecko w pierwszym roku życia i stanowi podstawę do działania i rozwoju wszystkich wyższych umiejętności zmysłów, jak percepcja wzrokowa i słuchowa, pamięć, uczenie się i zapamiętywanie.
Ćwiczenia dostosowane są do grupy (program szkolny) przez terapeutę i modyfikowane po ok. 4-6 tygodniach. Program terapeutyczny trwa ok. 10 miesięcy.
U wielu dzieci z trudnościami w uczeniu się obserwujemy opóźnienie neurorozwojowe związane z obecnością niezintegrowanych odruchów pierwotnych, które negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny, a powinny zostać wyhamowane do pierwszego roku życia. W ich miejsce powinny się pojawić odruchy posturalne, które z kolei towarzyszą nam do późnej starości.
Szkolny Program Interwencyjny ma na celu usprawnianie równowagi, koordynacji i umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się, jest również doskonałą okazją do zabawy. Uczniowie poznają wesołego aligatora, sprawdzają jak porusza się wiatrak, dlaczego pełza gąsienica, a także jak zachowuje się ciekawska ośmiornica.

Edukacyjny projekt "Emocja"

 

Zajęcia z logopedą panią M. Fąka

Program profilaktyczny "Oddycham nosem przez cały rok"