Dzisiaj w naszej szkole odbyła się uroczystość Dnia Patrona. Po raz kolejny przybliżona została sylwetka Kornela Makuszyńskiego. Uczniowie mieli okazję obejrzeć przedstawienie o wartościach ważnych dla społeczności naszej szkoły.  Konkurs wiedzy o patronie tym razem przybrał postać „Familiady”, w której rywalizowały drużyny złożone z nauczycieli i uczniów. Pytania dotyczyły życia i twórczości Kornela Makuszyńskiego. Akademię zwieńczył konkurs na „Króla uśmiechu,”  nawiązujący do myśli naszego patrona – „ Każdy dzień bez uśmiechu jest dniem straconym.” Zwycięzcami tej rywalizacji zostali wszyscy uczniowie biorący w niej udział jako, że każdy uśmiech jest w naszej społeczności jednakowo ważny i piękny. Przez całą uroczystość trwały poszukiwania portretów patrona, które dziwnym trafem akurat tego dnia zniknęły. Na szczęście na koniec uroczystości wszystko się wyjaśniło i portrety patrona wróciły swoje miejsca by na co dzień przypominać nam kogo imię nosi nasza szkoła i do jakich wartości dążymy.

kolaż 1kolaż01jacek05

kolaż02kolaż03kolaz10

kolaż04

Dni poprzedzające obchody Narodowego Święta Niepodległości 2021r w naszej szkole przepełnione były duchem patriotyzmu, miłości, szacunku wobec Pięknej Ojczyzny.

Śpiewaliśmy patriotyczne piosenki, oglądaliśmy edukacyjne filmy, tworzyliśmy prace plastyczne przedstawiające symbole narodowe, wykonywaliśmy tematyczne zadania językowe, graliśmy w interaktywne gry edukacyjne, tworzyliśmy dekoracje sal lekcyjnych, czytaliśmy wiersze i opowiadania na temat naszego kraju oraz piekliśmy ciasteczka w kształcie flag. To był cudowny czas pełen powagi ale również wzruszeń i emocji.

Symboliczny dzień 11 Listopada, to uroczysty apel podczas którego w sposób teatralno - muzyczny uczniowie zobrazowali

dzieje ojczyzny i drogę ku niepodległości. Cała społeczność szkolna zaśpiewała także Hymn Narodowy dokładnie o godz. 11.11

Zapraszamy na stronę szkolnego Facebooka aby obejrzeć filmy z dni świętowania Niepodległości Polski

Przedstawienie   "Szkoła dla hymnu"

20 października obchodziliśmy Dzień Bezpieczeństwa w szkole i na drodze.  Z tej okazji gościliśmy panią policjantkę Karolinę Górzną z Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie. Spotkanie odbyło się w dwóch grupach wiekowych. Pani Karolina opowiedziała o zasadach poruszania się pieszych i rowerzystów po drogach, zachowaniu wobec nieznajomych oraz konsekwencjach bójek, pobić, kradzieży i zniszczenia mienia a także braku szacunku w stosunku do nauczycieli jako funkcjonariuszy publicznych. Uczniowie mieli okazje pozostawić odciski palców a największą atrakcją okazał się radiowóz policyjny, w którym mogli usiąść i posłuchać sygnałów dźwiękowych.

Wycieczka na lotnisko

Dzisiaj nasi uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z opiekunami mieli okazję zwiedzić lotnisko „Ławica” w Poznaniu. Zwiedzanie zaczęło się od terminalu pasażerskiego w części ogólnodostępnej dla wszystkich podróżujących. Następnie podążyliśmy „ścieżką pasażera”, w pierwszej kolejności otrzymaliśmy okazjonalne „kart pokładowych” przy stanowiskach check-in, zapoznanie się z zasadami obowiązującymi w trakcie kontroli bezpieczeństwa, przejście przez kontrolę bezpieczeństwa do hali odlotów. W hali odlotów w salonie Business Executive Lounge uczniowie otrzymali drobny poczęstunek oraz przeszli do bagażowni, gdzie odprawiane są bagaże na pokład samolotu. Każda walizka ma swój kod i wg. tego kodu trafia z karuzeli transportowej na odpowiedni tor i miejsce wylotu. Kolejnym punktem programu był objazd po płycie lotniska autokarem udostępnionym przez WELCOME Airport Services oraz przejazd do strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo - Gaśniczej. Tam zaprezentowano nam nietypowe wozy strażackie, specjalistyczny sprzęt oraz karetkę lotniskowej służby ratowniczo - gaśniczej portu lotniczego. Największą atrakcją pobytu była możliwość obserwacji lądujący i startujących samolotów pasażerskich i małych prywatnych. Na zakończenie powróciliśmy do terminalu pasażerskiego miejsca dla pasażerów przylatujących z podróży, gdzie mogą odebrać swój bagaż. Teraz nasi uczniowie bez problemu mogą wyruszyć w podróż samolotem

5 Maja - Dzień Godności Osób
z Niepełnosprawnością Intelektualną
#mamgodność!

Każdego roku, 5 maja, świętujemy Światowy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.
Przypomnijmy, że to szczególne święto zapoczątkowała Francja na początku lat 90-tych XX wieku. W Polsce Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną został ustanowiony w 1999 r. przez Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. To dzień podkreślający równe prawa każdego człowieka i zakaz dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami. Dzień Godności ma na celu łamanie barier i stereotypów panujących w opinii publicznej na temat osób z niepełnosprawnościami.
Poszanowanie godności jest fundamentalnym prawem każdego człowieka. Idea jej poszanowania podkreślana jest w różnych aktach prawnych. Bycie istotą ludzką związane jest z posiadaniem godności, czyli jest źródłem wszystkich wolności i praw każdego człowieka. Godność jest nienaruszalna i niezbywalna.
O tym, że nasi uczniowie mają talenty, pasje, marzenia wiedzą najlepiej ich rodziny i my nauczyciele. Od kilku lat świętujemy ten dzień dając uczniom możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i talentów lokalnej społeczności. Przypominamy w ten sposób o tolerancji i równouprawnieniu, a także promujemy pozytywne postawy wobec niepełnosprawnych w szerszym społeczeństwie.
W tym roku pandemia zmusza nas do innej formy obchodów tego dnia.

Zachęcamy do obejrzenia filmiku, gdzie główni bohaterowie, to uczniowie naszej szkoły, którzy tego dnia prezentują swoje pasje i zainteresowania.

you

Nasza szkoła włącza się również do wirtualnej akcji pod hasłem #mamgodność! zainicjowanej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 w Gnieźnie.

ramka godnosc2

Z okazji Dnia Godności życzymy wszystkim Osobom z Niepełnosprawnościami i ich rodzinom, aby spotykali na swojej drodze samych dobrych, przychylnych i empatycznych ludzi, wolności, niezależności i odwagi do realizacji marzeń i pasji. Przede wszystkim życzymy poszanowania godności każdego człowieka.

godnosc baner

Z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, zapraszamy do obejrzenia

wideorelacji z naszej szkoły, Zespołu Szkół Specjalnych im. K. Makuszyńskiego

w Gębicach (proszę kliknij obrazek)