Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego

Uczniowie klas Szkoły Przysposabiającej do Pracy wraz z nauczycielami odwiedzili Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Pile. Pan Ireneusz Michniak - pracownik ośrodka profesjonalnie przeprowadził zajęcia szkoleniowe z przepisów ruchu drogowego łącznie z egzaminem prawidłowego przechodzenia przez jezdnię w obecności policji. Uczniowie mieli także okazję usiąść w radiowozie policyjnym. Zostali oprowadzeni po różnych miejscach, gdzie zdaje się egzamin na prawo jazdy: sale egzaminacyjne, plac manewrowy, oraz siedzieli w traktorze. Na zakończenie uczniowie wykonali pracę plastyczną i serdecznie podziękowali Panu Ireneuszowi za ciekawe zajęcia. Dziękujemy.

Z nami na trybunach Polska - Estonia

"Miasto moje, a w nim, najpiękniejszy mój świat, najpiękniejsze dni", tak o Warszawie śpiewał jeden z najwybitniejszych twórców polskiej muzyki, Czesław Niemen. Nic dziwnego, że był zakochany w tym mieście, w końcu Warszawa zaskakuje, cieszy oko i pozwala ciągle odkrywać coś nowego. To miasto, które od zawsze tętniło i ciągle tętni życiem. Tym razem zwiedzaliśmy: Muzeum Wojska Polskiego, Warszawski Fotoplastikon, Centrum Nauki Kopernik, Kolumna Zygmunta, Starówka, Pałac Kultury i Nauki, Muzeum Techniki no i oczywiście Stadion Narodowy wypełniony po brzegi kibicami Reprezentacji Polski. Nasza narodowa drużyna w mistrzowskim stylu rozgromiła  swojego przeciwnika, a wynik ucieszył wszystkich, szczególnie uczniów naszej kornelówki. Wrażeń, przeżyć i emocji nie da się opisać słowami. To już drugi wygrany mecz naszej drużyny z nami- kibicami na trybunach, więc nieskromnie doszliśmy do wniosku, że przynosimy naszej drużynie szczęście Wycieczka z całą pewnością pozostanie w naszych pamięciach. Sił do pokonywania dalszych odcinków w zwiedzaniu stolicy dodawały nam przepyszne obiady serwowane przez szefową kuchni w Bar_mleczny_lindleya14. Za życzliwość, smakowite potrawy oraz gratisy zostawiliśmy na pamiątkę naszego koziołka , który zajął honorowe miejsce w lokalu. Cząstka nas, pozostała więc w stolicy  Z całego serca dziękujemy firmie Grupa Dora Metal za pomoc w dofinansowaniu naszej wyprawy.

Warsztaty Wielkanocne

Wycieczka na Warsztaty Wielkanocne do Biskupina to świetna okazja by poszerzać wiedzę o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych. Na początek własnoręcznie wykonane kolorowe palmy, następnie malowanie pisanek i zajączków, a im dalej tym ciekawiej... ubijanie masła w kierzynkach i formowanie baranków, pieczenie i dekorowanie mazurków... Na koniec najlepsze... degustacja i wspólne śniadanie wielkanocne. Było radośnie, kolorowo i smacznie, czyli tak jak w Wielkanoc być powinno.

Mecz na Stadionie PGE Narodowym

wrzesień 2023r.

Wsiąść do pociągu byle jakiego..... w piosence może i tak, ale my mieliśmy zaplanowaną szczegółowo wycieczkę do Warszawy. Po krótkiej podróży pociągiem z Wronek do Poznania, wyczekiwaliśmy na samolot, który w bardzo krótkim czasie przeniósł nas do Stolicy Polski. Już pierwszego dnia naszego pobytu docieraliśmy do kolejnych punktów naszej wycieczki różnymi środkami lokomocji: pociągiem, samolotem, autobusem, tramwajem oraz metrem (pozostaje nam już tylko lot balonem). Warszawa to miasto z bliznami, którego historia nie potraktowała zbyt łaskawie. Odbudowana po wojnie ma swój niepowtarzalny klimat i oferuje turystom niezapomniane wrażenia. Wizyta tu, to obowiązkowy punkt w życiu każdego Polaka. Dwa dni to niewiele aby poznać polską stolicę, zgłębić jej historię i wejść w atmosferę tutejszych ulic. Nam udało się zrealizować program naszej wycieczki i zwiedzić: Rynek Starego Miasta, Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski Kościół św. Anny i taras widokowy, Krakowskie Przedmieście, Plac Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza, Centrum Nauki Kopernik, Łazienki Królewskie, a punktem kulminacyjnym wycieczki, był oczywiście mecz na Stadionie PGE Narodowym, gdzie nasza reprezentacja 🇵🇱 zmierzyła się z Wyspami Owczymi🇫🇴. Wynik meczu w pełni nas usatysfakcjonował. Emocji było co niemiara, ale nasi uczniowie jako wierni kibice nie zwątpili w umiejętności naszej drużyny do samego końca. Dzisiaj co prawda przydałyby się co niektórym płukanki z soli morskiej, ale jak sami mówią.... było warto.
Wycieczka dostarczyła nam niezwykłych doświadczeń naukowych i sportowych emocji bardzo dziękujemy za dofinansowanie wycieczki: Seaking Poland Pue - Eko Tworzywa sztuczne, odbiór odpadów, utylizacja, recykling, Zakład Produkcyjno - Usługowy ,,Grześ" Grzegorz Kamiński, Barbara Nowak-Ustronie.

Wycieczka do Deli Parku

Wczoraj, 21 uczniów szkoły udało się w podróż do rodzinnego parku edukacyjno-rozrywkowego w miejscowości Trzebaw koło Poznania. Dzieci zobaczyły mini zoo, gigantyczne owady, prehistoryczne zwierzęta, mini park linowy, miniatury słynnych budowli, podniebną Eko Wioskę. Nie zabrakło także atrakcji w postaci placów zabaw i dmuchańców. Dużo emocji wzbudziła wizyta w Papugarni. Mimo prawie 30 stopni upału, uczniowie korzystali że wszystkich atrakcji Deli Parku. Na koniec nie mogło zabraknąć lodów dla ochłody, zwłaszcza w takich tropikalnych warunkach

KOZIA PRZEŁĘCZ ZDOBYTA!

15 czerwca uczniowie klasy 8ż i klas 7s, 8s wraz z wychowawczyniami wybrali się do Piły. Główną atrakcją był park linowy, a w nim niełatwe przejście trasy zwanej " Kozia Przełęcz". To jednak pikuś dla szkolnych twardzieli. Atrakcja ta przyćmiła przepiękny Park na wyspie, a nawet gwóźdź programu każdej wycieczki - McDonald's